آشپز باشیم: آموزش بهترین رسپی های پخت غذا

آموزش پخت غذا، آماده کردن دسر، غذاهای خوشمزه با سبزیجات، دسر میوه ای، شربت و نوشیدنی ها!

آشپز باشیم: آموزش بهترین رسپی های پخت غذا

آموزش پخت غذا، آماده کردن دسر، غذاهای خوشمزه با سبزیجات، دسر میوه ای، شربت و نوشیدنی ها!

چگونه آشپزی را بدون کمک دیگران در خانه یاد بگیریم؟ [10 نکته کلیدی]

آشپزی یک مهارت زندگی است که همه باید فرصت یادگیری آن را داشته باشند. با این حال، بسیاری از مردم شروع آشپزی کردن را دشوار می دانند زیرا نمی دانند از کجا شروع کنند. با دستور العمل ها و تکنیک های زیادی که وجود دارد، تلاش برای کشف اینکه چه روشی برای یادگیری آشپزی بهتر است، می تواند طاقت فرسا باشد. خوشبختانه، یادگیری نحوه آشپزی در خانه لازم نیست اینقدرها هم پیچیده یا استرس زا باشد. در این مقاله نکات و ترفندهایی را برای تسلط بر هنر آشپزی در آشپزخانه و بدون کمک دیگران، در اختیار شما قرار می دهیم. چه یک آشپز مبتدی یا یک آشپز با تجربه باشید که به دنبال بهبود مهارت های خود است، خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

 

 

چه علاقه مند به یادگیری یک مهارت ارزشمند باشید، چه می خواهید شریک زندگی خود را تحت تاثیر قرار دهید، یا فقط از خوردن غذاهای یخ زده خسته شده اید، ممکن است اکنون زمان آن باشد که آشپزی مستقل را یاد بگیرید. علاوه بر اینکه هزینه کمتری نسبت به غذاخوری در بیرون دارد، آشپزی برای خودتان به شما این امکان را می دهد که هر یک از غذاهای خود را سفارشی کنید و در عین حال در آشپزخانه سرگرم شوید. (اگر می خواهید در مورد مزیت های آشپزی در خانه بیشتر بدانید، مطلب دلایل اینکه چرا خودم آشپزی می کنم را بخوانید)

اگر حتی از اینکه فر را روشن کنید هم به نوعی احساس گیج بودن می کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. این مقاله به آشپزهای مبتدی ده نکته کاربردی برای یادگیری آشپزی در خانه و چند دستور العمل آسان برای شروع نشان می دهد. پس پیشبند خود را ببندید و آماده شوید تا یک سرآشپز استاد شوید!


10 نکته کلیدی برای شروع آموزش آشپزی

خواه در حال یادگیری آشپزی برای خود، دیگران یا تمام خانواده خود هستید، این ده نکته را در حین پختن آشپزخانه در نظر داشته باشید:

1- روال روزانه خود را ایجاد کرده و حفظ کنید

مانند هر چیز دیگری، یادگیری آشپزی نیاز به تمرین دارد. اگر واقعا می خواهید آشپز خوبی شوید، باید متعهد شوید که این کار را مرتب انجام دهید. سعی کنید تمام شام های خود را به مدت یک هفته به تنهایی آماده کنید تا کاملا در آشپزی و دنیای آن غوطه ور شوید. یک طرز فکر مثبت  روند یادگیری را قابل کنترل تر خواهد کرد.

2- با اصول آشپزی پایه شروع کنید

در میان اشتیاقی که به آشپزی پیدا کردید، ممکن است وسوسه شوید که غذاهای پیچیده مانند فسنجون درست کنید. اما این غذاها ممکن است برای شما سخت باشند زیرا دستور العمل های آنها بسیار چالش برانگیزی هستند و برای درست کردن آنها باید صبر کنید تا مهارت های آشپزی خود را کمی بیشتر توسعه دهید. در عوض، بهترین راه برای یادگیری آشپزی این است که با اصول اولیه مانند روش درست کردن ماکارونی و نودل شروع کنید.

3- تا جای ممکن آشپزی های ساده انجام دهید

از آنجا که به شروع آشپزی با دستور العمل های ساده پایبند هستید، می توانید تجهیزات آشپزی خود را نیز ساده نگه دارید. وقتی برای اولین بار شروع به یادگیری آشپزی در خانه می کنید، فقط به حداقل وسایل آشپزی نیاز دارید. از خرید بسیاری از وسایل آشپزخانه پیشرفته و گرانقیمت خودداری کنید و روی تسلط بر ابزار آشپزی که در حال حاضر دارید تمرکز کنید.


4- یک مجموعه کامل از ادویه های خوش طعم و بو فراهم کنید

برای درست کردن غذاهای خوش طعم، به مجموعه ای از ادویه ها نیاز دارید. مهمتر از همه، شما باید مطمئن شوید که همیشه این ادویه های ضروری را در دسترس داشته باشید:

  • سنگ نمک و نمک معمولی
  • فلفل سیاه
  • پودر سیر
  • پودر پیاز
  • فلفل قرمز
  • ریحان خشک شده
  • جعفری خشک شده
  • پودر آویشن
  • پورد زنجبیل

این ادویه های پایه به شما کمک می کنند تا غذاهای خوشمزه و خوش طعمی بسازید. با ادامه آشپزی، به طور طبیعی ادویه های بیشتری برای طیف وسیع تری از غذاها نیاز خواهد شد. معمولا طرز پخت خورش با ادویه های بیشتری همراه است و هر چه خورش خوشمزه تری بخواهید، ترکیب ادویه های مورد نیاز شما هم پیچیده تر خواهد شد.


5- یک مجموعه ظروف آشپزی خریداری کنید

صرف نظر از اینکه قصد دارید چه چیزی بپزید، یک ماهیتابه با کیفیت و قابلمه خوب ضروری است. خرید ماهیتابه خوب مانع از چسبیدن غذا به بدنه ماهیتابه می شود. همچنین از زدن کف گیر فلزی به صورت مستقیم به بدنه ماهیتابه خودداری کنید تا مدت های زیادی کیفیت خود را حفظ کند.

6- مطمئن شوید که چاقوهای شما تیز هستند

درست همانطور که یک مجموعه قابل اعتماد از ماهیتابه ها ضروری است، چاقوی با کیفیت نیز برای آماده کردن مواد اولیه برای یک پخت و پز خوب بسیار مهم است. استفاده از یک چاقوی تیز و باکیفیت در آشپزخانه می تواند شما را از ناامیدی و همچنین آسیب های احتمالی به مواد اولیه ناشی از تلاش برای خرد کردن چیزی با یک چاقوی کند نجات دهد. البته در هنگام استفاده از چاقوی تیز باید خیلی مراقب باشید.


7- همیشه از قبل برنامه ریزی کنید

قبل از پختن، تمام لوازم مورد نیاز خود را بردارید و مواد خود را اندازه بگیرید. انجام این کار فرآیند پخت و پز را آسانتر میکند. همچنین باید قبل از پخت غذایی که باید درون فر قرار بگیرد، لازم است فر را از قبل گرم کنید.

8- غذاها را بیشتر از حد نیاز آن روز درست کنید

حتی اگر در طول فرآیند یادگیری عاشق آشپزی شوید، روزهایی پیش می‌آیند که زمان یا انگیزه‌ای برای تهیه یک وعده غذایی کامل از ابتدا ندارید. پختن برخی از وعده‌های غذایی به‌صورت بیشتر از حد نیاز به‌گونه‌ای که باقیمانده غذای کافی برای نگهداری در فریزر داشته باشید، یک پلن B عالی برای روزهای شلوغ شما فراهم می‌کند.

9- به نوشته های دستور غذایی اهمیت دهید و از آنها پیروی کنید

به طور کلی، بهتر است صبر کنید تا زمانی که در آشپزخانه اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و سپس از دستور پخت غذا تخطی کنید. همانطور که مواد اولیه، اندازه گیری و دستورالعمل‌ها را دقیقا دنبال می‌کنید، یاد خواهید گرفت که چگونه اجزای مختلف با هم کار می‌کنند و چه چیزی می‌تواند جایگزین مواد اولیه دیگری شود. در نهایت، شما می توانید دستور العمل ها را به میل خود تغییر دهید تا یک تنوع مخصوص خودتان ایجاد کنید.


10- کمی صبور باشید

حتی برای سرآشپزهای باتجربه، چیزهای غیرمنتظره همچنان می توانند از آسمان برسند و یک وعده غذایی را خراب کنند. اگرچه دیدن خراب شدن غذا بعد از این همه زمان و انرژی ناامیدکننده است، به یاد داشته باشید که آشپزی یک فرآیند یادگیری زمان بر است و تسلیم نشوید. درعوض، هر بار که آشپزی می‌کنید، روی یادگیری چیزی تمرکز کنید و بفهمید که چه چیزی در آشپزی شما بیشتر موثر است و چه چیزی تاثیر چندانی در آن ایجاد نمی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد