آشپز باشیم: آموزش بهترین رسپی های پخت غذا

آموزش پخت غذا، آماده کردن دسر، غذاهای خوشمزه با سبزیجات، دسر میوه ای، شربت و نوشیدنی ها!

آشپز باشیم: آموزش بهترین رسپی های پخت غذا

آموزش پخت غذا، آماده کردن دسر، غذاهای خوشمزه با سبزیجات، دسر میوه ای، شربت و نوشیدنی ها!

10 دلیل برای اینکه چرا خودم آشپزی می کنم و از بیرون غذا نمی خرم!

در مطلبی که امروز نوشتم، 10 دلیل اصلی خودم برای ترجیح دادن آشپزی در خانه به سفارش غذا از بیرون بر یا رفتن به رستوران را توضیح دادم. این دلایل را با شما اشتراک می‌گذارم تا شاید اگر شما هم خیلی از بیرون غذا سفارش می دهید، نظرات در این مورد عوض شود. این دلایل از صرفه جویی در پول گرفته تا کنترل مواد تشکیل دهنده و کاهش تولید زباله را شامل می شود. اما بهتر است مطلب من را تا آخر بخوانید زیرا 10 دلیل مهم برای این کار دارم. بنابراین بدون تاخیر بیشتر، این مطلب را بخوانید تا بیشتر دنیای شگفت انگیز غذاهای خانگی را بشناسیم!

 

 در دنیای پر سرعت امروز، آشپزی در خانه اغلب یک امر تجملی محسوب می شود. با راحتی خدمات فست فود و تحویل غذا، به راحتی می توان از مزایای تهیه وعده های غذایی خود چشم پوشید. با این حال، من کاملاً معتقدم که آشپزی در خانه نه تنها برای سلامتی و تندرستی ضروری است، بلکه مزایای متعدد دیگری نیز دارد.

این 10 مزیت آشپزی در خانه، دلایل من برای این است که از بیرون غذا سفارش نمی دهم:


مزیت 1: آشپزی استرس را از بین می برد

شما را نمی‌دانم، اما در محل کار، من معمولا وقتم را در تمام طول روز در مقابل کامپیوتر با مشتریان استرس زا می گذارم، بنابراین وقتی به خانه برمی‌گردم، احساس خستگی ذهنی سراسر وجود مرا می گیرد.

به همین دلیل به چیزی نیاز دارم که مغزش را از اتفاقاتی که سر کار برایم افتاده پاک کنم. آشپزی همان ابزاریست که به من کمک می کند تا مانند یک جراح مغز قطعات چسبنده خاطرات بد امروز را از روی مغزم جدا کنم.

من معتقد هستم وقتی آشپزی می‌کنید، باید دست‌هایتان را کثیف کنید، کارهای فیزیکی بیشتری انجام دهید، که واقعاً به شما کمک می‌کند تا آلودگی های ذهنی روزانه را فراموش کنید و آنها خودشان از ذهن شما پاک می شوند.

آشپزی در واقع فعالیتی است که تمام توجه شما را می طلبد. وقتی کره یا شکر را وزن می کنید یا وقتی تخم مرغ ها را هم می زنید، آرام تر می شوید. حتی می‌توانم بگویم آشپزی مثل یک داروی آرام بخش است.

من می توانم به شما تضمین بدهم که در نهایت، وقتی غذای خود را کاملا پخته اید و آمده طبخ است، احساس آرامش کنید.

مزیت 2: آشپزی می تواند شما را به فردی شادتر تبدیل کند

شاد بودن فراتر از موضوع نداشتن استرس است و مطالعات نشان داده اند که آشپزی می تواند یک فعالیت درمانی برای افراد غمگین باشد. حتی پختن کاپ کیک یا چیزهای ساده، ذهن افراد را آماده دریافت احساس خوشحالی کند.

دلیل آن ساده است: وقتی آشپزی می کنید، به طور مداوم موفقیت های کوچکی را به دست می آورید که باعث ترشح هورمون شادی آور ایندورفین در خون شما می شود.

پس از مدتی حس آرد جدیدی که از بازار خریده‌اید، بوی یک توتفرنگی تازه که می خواهید بالای کیک بگذارید، حتی صدای برخورد همزن به ظرف مایه کیک، همه این چیزها می تواند مغز شما را برای ترشح ایندورفین تحریک کند.

دلیل دیگر این است که وقتی روی همان لحظه از زندگی، یعنی زمان حال تمرکز می کنید، از نشخوار ذهنی آزاد می شوید. این بسیار مهم است که افکار آشفته را کنار بگذارید (حتی برای چند دقیقه). کنار گذاشتن پریشانی ذهنی واقعا به شما کمک می کند از نظر عاطفی قوی تر و در نتیجه به طور کلی شادتر باشید.


مزیت 3: آشپزی می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد

علاوه بر دو مزیت قبلی، اگر به این فکر کنید که ساعت ها صرف پخت یک کیک می‌کنید، اندازه‌های هر یک از مواد اولیه را دقیقاً درست میگیرید و تاپینگ خود را برای تزئین آن آماده می‌کنید، متوجه می شوید که چه فرد با استعدادی هستید و شاید خودتان هم نمی دانستید. در پایان، احساس موفقیت زیادی از پختن یک کیک یا هر غذای دیگر با دستان خودتان دارید و وقتی در نهایت کیک را برش دادید و آن را با خانواده‌تان به اشتراک گذاشتید، می‌توانید افتخار کنید که خودتان آن را پخته اید.

این کمی شبیه زمانی است که یک پیروزی در ورزش مورد علاقه خود به دست آورده اید، پس از هر پخت غذا اعتماد به نفس پیدا می‌کنید و نتایج را به دیگران نشان می‌دهید.

این موفقیت ساده می تواند عزت نفس شما را افزایش دهد و اعتماد به نفس شما را برای امتحان چیزهای جدید در زندگی تقویت کند. به خصوص اگر آشپز خوبی برای شروع نبوده باشید، زیرا می دانید که با کمی تلاش می توانید کارهایی را انجام دهید که در آنها خوب نبودید.

مزیت 4: اگر ازدواج کرده باشید، آشپزی می تواند به زندگی مشترک شما با همسرتان کمک کند

آشپزی قطعاً فعالیتی است که می تواند برای داشتن ارتباطی مهربانانه با همسرتان مفید باشد، به خصوص اگر با هم آشپزی کنید.

وقتی با هم آشپزی می کنید، می توانید زمان بیشتری را با هم بگذرانید و همکاری دو نفره شما برای پخت غذا به همکاری کامل شما در طول زندگی منجر شود. همانطور که سوختن غذا مثل شکست خوردن هر دوی شماست و به کمک یکدیگر از پس آن بر می آیید، زندگی مشترک شما هم یک هدف واحد دارد که باید در رسیدن به آن با یکدیگر همکاری کنید.

آشپزی کردن با همسر مثل تمرین یک تیم ورزشی قبل از انجام مسابقات اصلی است، شما نکات بیشتری از شخصیت یکدیگر می شناسید و این کمک می کند تا در شرایط لزوم در اتفاقاتی که در زندگی مشترک شما میافتد، بدانید که چه زمانی وارد عمل شوید تا شریک زندگیتان را از مشکلات خارج کنید یا حداقل در کنار او باشید تا احساس تنهایی نکند.


مزیت 5: خانواده شما را دور هم جمع می کند

صرف نظر از نزدیکی خانواده شما، آشپزی راهی فوق العاده برای جمع کردن تمام اعضای خانواده در یک مکان و لذت بردن از یک وعده غذایی خوشمزه است. یک لحظه آن را تصور کنید؛ تمام خانواده شما دور هم جمع می شوند و اگر در جای دیگری زندگی می کنند برای یک روز ناهار یا شام به دیدن می آیند. بعضی ها با هم تلویزیون تماشا می کنند، بچه ها بازی می کنند و تعدادی هم در آشپزخانه در حین تدارک غذا با یکدیگر صحبت می کنند. غذا خوردن مظهر گرد هم آوردن یک خانواده است.

مزیت 6: امتحان کردن پخت غذا با مواد اولیه مختلف سرگرم کننده است

تصور کنید که در یک فروشگاه قدم می زنید و با مواد اولیه ای روبرو می شوید که قبلاً در مورد آنها نشنیده اید. بدون فکر، آنها را بخرید.

ممکن است این کار عجیب به نظر برسد، اما اگر موادی را خریداری می‌کنید که با آن آشنا نیستید، می‌توانید غذایی که قبلاً درست نکرده‌اید بپزید و از انجام آن لذت ببرید.

یادگیری آشپزی به این معنی است که شما باید یاد بگیرید که چگونه غذاهای خاص بپزید. انجام این کار تضمینی برای حرفه ای شدن شماست.

با مواد جدید، می توانید زمینه های جدیدی از آشپزی را کشف کنید و می توانید خانواده خود را با غذایی که هرگز ندیده اند غافلگیر کنید.

مزیت 7: آشپزی کردن شما را خلاق تر می کند

آشپزی نباید یک فعالیت گام به گام باشد. شما مجبور نیستید مستقیماً از یک سایت دستور پخت غذا را بخوانید و مرحله به مرحله اجرا کنید.

بعد از اینکه چند ماه غذای خوب درست کردید، شروع به استفاده دوباره از تجربه پختن آنها خواهید کرد و طیف وسیعی از روش های پخت و پز را یاد خواهید گرفت.

با خلاق تر شدن در آشپزی، غذاهایی با طعم‌های خاص درست می‌کنید که خانواده‌تان مشتاق خوردن آن‌ها هستند و فقط خودتان می‌توانید آن‌ها را درست کنید.

خلاقیت در آشپزی کردن می تواند ذهن شما را برای ایجاد خلاقیت های بیشتر در زمینه های دیگر زندگی تقویت کند.

مزیت 8: آشپزی کردن باعث محبوبیت بیشتر شما بین دوستان و خانواده می شود

اینکه بتوانید درست آشپزی کنید هنری بسیار محبوب است، به خصوص اگر شغل شما نباشد و کاری باشد که در کنار آن، یا فقط برای سرگرمی انجام می دهید.

اما نکته جالب دیگر در مورد آشپزی این است که فورا شما را برای هر شخصی محبوب تر و یا جذاب تر می کند.

چرا؟ دلیل آن بسیار ساده است. همه ما عاشق خوردن غذای خوب هستیم، چه یک پیتزای خوشمزه یا دسر لذیذ باشد.

بنابراین اگر آشپزی بلد باشید، محبوب‌تر  می شوید و شخصیت شما جذاب تر خواهد شد، زیرا دیگران در مورد غذای شما صحبت می کنند و از خاطرات آن روز که غذای خوشمزه ای که شما درست کردید برای هم تعریف می کنند.


مزیت 9: پختن غذا سالم تر از سفارش دادن غذا یا خوردن وعده های غذایی آماده است

 یک رژیم غذایی سالم در حفظ وزن بدن، مراقبت از خود و حفظ یک سبک زندگی سالم بسیار مهم است. اگر مرتب غذا سفارش می دهید یا با غذاهای آماده زندگی می کنید، در جهت مخالف سلامتی در حال حرکت هستید.

وعده‌های غذایی آماده می‌توانند خوشمزه، ارزان و از نظر بسیاری افراد دلپذیر باشند، اما اجازه ندهید این چند جنبه مثبت شما را به خرید آن‌ها جذب کند.

قبل از خرید یک غذای آماده، به اطلاعات تغذیه ای که روی بسته بندی نوشته شده است نگاه کنید. شما به سرعت متوجه خواهید شد که آنها فوق العاده ناسالم هستند.

به طور مشابه، سفارش دادن فست فود می‌تواند گهگاهی لذت بخش باشد، اما این مهم است که بدانید فقط باید کمی از این لذت استفاده کنید تا مشکل سلامتی برای شما ایجاد نشود. اگر به طور منظم فست فود می خورید، رژیم غذایی بدی برای خود انتخاب کرده اید.

با پختن وعده های غذایی خود، دقیقاً می دانید چه چیزی در آشپزی شما اتفاق می افتد می توانید مطمئن باشید که سالم غذا می خورید.

مزیت 10: پختن غذا در خانه ارزان تر از بیرون غذا خوردن است

هر چند وقت یکبار غذا خوردن در بیرون از خانه یک تفریح خوب است، اما همزمان یک تفریح هزینه بر است. اگر خیلی بیرون از خانه غذا می خورید، زمان آن فرا رسیده است که زندگی‌تان را تغییر دهید تا در هزینه ها صرفه جویی کنید.

اگر پس از یک ماه غذا خوردن بیرون از خانه به هزینه هایی که برایتان داشته نگاه کنید، واضح است که تصمیم می گیرید در هزینه خود صرفه جویی کنید و غذا خوردن در خانه بهترین راه انجام این کار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد